Czteroletnie szkolenie podyplomowe w terapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez AMiE trwa 4 lata i obejmuje łącznie 1200 godz. w tym:
- 540 godzin dydaktycznych szkolenia teoretycznego w formie wykładów i praktycznego w formie warsztatów
- 200 godz. superwizji klinicznej
- 100 godz. zajęć rozwoju osobistego
- 360 godz. stażu, w tym 120 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego oraz 240 godzin stażu klinicznego rozumianego jako praca kliniczna pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub certyfikowanego psychoterapeuty lub ordynatora oddziału w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi, które uczestnik kursu realizuje samodzielnie
W ramach opłaty zapewniamy:
- Możliwość uczenia się od największych autorytetów w terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującym – dotąd gościliśmy Prof. William R. Miller, Prof. Robert Leahy, Prof. Paul Salkovskis, Prof. Jonathan Kanter, Prof. Andrew Kuczmierczyk, Prof. Christopher Wagner, dr Guy Undrill, Peter Armstrong – każda edycja szkolenia w ramach zajęć będzie miała możliwość uczenia się od zagranicznego Gościa
- Możliwość uczenia się od polskich praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, którzy posiadają również doświadczenie w pracy dialogiem motywującym, terapią schematów, FAP, DBT oraz ACT
- Możliwość udziału w wymaganych do certyfikatu 100 godzinach zajęć rozwoju osobistego
- Małe grupy superwizyjne – do 12 osób.
- Już od pierwszego roku szkolenia gwarantujemy możliwość udziału w superwizjach i łączenia praktyki z teorią.
- Zakończenie szkolenia gwarantuje możliwość wystąpienia o certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
Zajęcia odbywają się w formie 35 dwudniowych zjazdów weekendowych oraz 3 trzydniowych zjazdów zajęć pracy własnej.
Program naszego czteroletniego podyplomowego szkolenia jest unikalny na skalę krajową; powstał w konsultacji z największymi autorytetami psychoterapii i obejmuje następującą tematykę:
- Ogólne zagadnienia teoretyczne i praktyczne terapii poznawczo-behawioralnej – główne założenia terapii poznawczych i behawioralnych, konceptualizację przypadku i sformułowanie celów terapii, zapoznanie z podstawowymi technikami terapii poznawczej i terapii behawioralnej, planowanie i ocena podejmowanych strategii terapeutycznych
Ramowy zakres tematyczny zajęć
|
Wprowadzenie do TPB
|
Motywowanie klienta do pracy – Dialog Motywujący |
Konceptualizacja |
Podstawowe metody pracy w TPB – techniki poznawcze |
Podstawowe metody pracy w TPB – Techniki wyobrażeniowe i behawioralne |
TPB zaburzeń lękowych |
TPB zaburzeń depresyjnych |
Tpb zab. lęk. – fobie proste/panika/ agorafobia /lęk o zdrowie |
Tpb zab. lęk. –
Lęk społeczny/ uogólniony/OCD |
Trauma i PTSD |
Zaburzenia depresyjne i niska samoocena |
Żałoba, choroba terminalna |
Myśli i tendencje samobójcze |
Zaburzenia odżywiania |
Dialog Motywujący w zaburzeniach psychicznych |
TPB zaburzeń osobowości |
Terapia bordernline – Dialektyczna Terapia Behawioralna |
Zaburzenia osobowości – Terapia schematów i trybów
|
TPB -Terapia dzieci i młodzieży |
Terapia systemowa i
TPB par i rodzin |
Złość i przemoc |
Zaburzenia somatyczne |
TPB i Dialog Motywujący w pracy z grupą |
Standardy leczenia, zagadnienia etyczne, badania nad skutecznością psychoterapii |
Trzecia fala TPB – ACT |
Trzecia fala TPB – FAP |
Trzecia fala TPB – Mindfulness |
Trzecia fala TPB – DBT |
TPB w leczeniu uzależnień |
Elementy neuronauki |
Zaburzenia seksualne |
Stres i zdrowie |
Psychozy |
Elementy psychologii społecznej |
AKADEMIA MYŚLI I EMOCJI JEST OŚRODKIEM REKOMENDOWANYM PRZEZ POLSKIE TOWARZYSTWO TERAPII POZNAWCZEJ I BEHAWIORALNEJ www.pttpb.pl